De ce ne mutăm la țară?

Și nu numai că e țară, dar ne mutăm în vârf de deal, lângă pădure, unde nu e absolut nimic…..înafară de pădure, porci mistreți, gâze, plante, aer, liniște. Genul ăla de liniște gălăgioasă, că natura nu are telecomandă sau ore de liniște (ca la bloc, orele alea când trebuie să urci scările cu pantofii cu toc în mână).
O să vă rog pe toți să vă uitați, de dragul vostru, la filmul de mai jos. Pe scurt, el zice că la final de viață, oamenii nu regretă ce au făcut, ci regretă ceea ce nu au făcut. Filmulețul de mai jos m-a determinat să scriu un articol care se cere scris, trebuia de mult scris.

Părinții nu ne cred în stare. După ani de zile în care le-am vorbit despre asta, am căutat locul potrivit, tehnicile potrivite, ei nici acum, când am cumpărat terenul, casa, urmează să le punem la un loc ….. nu ne chiar cred. Prietenii sunt entuziasmați de nebunia de care dăm dovadă. Societatea ne pune direct ștampila: deci o să faceți agricultură, cu fonduri europene! (nu o să facem agricultură, om vedea cu fondurile dar înclinăm să nu ne băgăm în complicații).

Nu am fost crescuți pentru asta, suntem copii crescuți la oraș, cu vacanțe la țară. Nu ne întoarcem la viața bunicilor noștri. Am fost crescuți pentru cariere, firme, bani și bunăstare la oraș. Pentru viață intelectuală, nu mocirlă și sălbăticie.

Copiii au fost cei care au cristalizat dorința comună de a ne trăi viața în natură. Pentru că plimbatul cu căruciorul în jurul blocului, spațiile amenajate pentru joacă – parcurile, disperarea lor limitați de un apartament, ne-au făcut să ne dăm seama cât de nenatural simțim tot ritmul ăsta de viață. Și ne-am gândit ce le-am dori lor, cum am vrea să își trăiască ei viața. Apoi a fost doar un pas până la întrebarea: DAR NOI?! Noi trebuie să fim exemplul, nu să predicăm despre posibilitățile vieții. Și atunci am ajuns la ce spune filmul de mai jos: de ce să așteptăm o pensionare îndepărtată și nesigură pentru a face ce simțim?! Dacă ne dorim viață în natură, de ce să o amânăm, de ce să ne creștem chinuit copiii în oraș?

Să fie clar: nu predicăm întoarcerea la natură a întregii omeniri. Sunt destui oameni suficient de bine adaptați în contemporan, care iubesc noul tehnologic (de care în nici un caz nu ne dezicem, jobul din oraș e de Manager de Produs în Software – deci în buricul noului tehnologic, cum s-ar zice…), confortul, cultura, cosmopolitul, noul în general. Noi am concluzionat că suntem un fel de inadaptați. Evident, nu suntem reprezentativi pentru societatea contemporană. Dar ca să putem noi să avem viața pe care ne-o construim acum, e nevoie ca ceilalți să ducă lumea înainte pe drumul ei. Să avem internetul prin care să vă vorbim, să comunicăm, să ne ținem la curent cu toate, să ne școlim copiii, să aflăm programul de la teatru, să ne vindem produsele, să avem magazinele de unde să cumpărăm ce avem nevoie să ne facem viața decentă ca trai. Că nu vrem să ne întoarcem în timp, doar în natură vrem. Și nu ne ducem în vârf de munte, suntem aproape de oraș, doar că la capăt de sat. Avem și-un job la oraș, pe hold de maternitate.

Ăsta este visul nostru, viața e limitată, nu îi știi durata niciodată, iar când se termină, asta nu vrem noi să regretăm. Când stăm să dăm ortu’ popii, nu vrem să regretăm că ne-a fost frică să facem pasul ăsta pe care ni l-am dorit, că nu ne-am simțit în stare, că am fost prea comozi și ne-am complăcut în a trăi o viață bună în locul unei vieți extraordinare. Vrem să trăim viața pe care ne-o alegem noi, nu una care se așteaptă de la noi de către societate. Le dorim copiilor noștri să trăiască o viață extraordinară aleasă de ei, fără frică de eșec, comoditate, plină de nebunie. Asta ne dorim și nouă.

În încheiere, ca să înțelegeți că suntem o echipă de patru, nu părinți care își târăsc copiii după ei în sălbăticie, dau un citat din Matei, pe drum spre țară: ‘Am ieșit din oraș, nu se mai văd clădiri. Îmi place în natură, e libertate!’

https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FLiveAGoodLife%2Fvideos%2Fvb.101383919944294%2F997253337024010%2F%3Ftype%3D3&show_text=0&width=560

 

2 gânduri despre “De ce ne mutăm la țară?

Lasă un răspuns

